مسابقه «قهرمان» از امشب ـ ۶ مرداد ماه ـ پس از اخبار شبانگاهی، به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

قهرمان جهان شو/ آغاز پخش مسابقه «قهرمان» از امشب در شبکه سه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، قهرمان برنامه‌ای گرم و پرحرارت با محوریت رقابت در زمینه آمادگی جسمانی است که در ایام عید نوروز ۱۴۰۲ به آنتن شبکه سه سیما رفت. در این مسابقه، ورزشکارانی از ۱۵ کشور به مصاف رقبای ایرانی خود می‌روند.این برنامه تلویزیونی که با شعار «قهرمان جهان شو» روی آنتن می‌رود، رقابت شرکت‌کنندگان ایرانی و خارجی را در دکوری به وسعت ۶ هزار متر مربع به تصویر می کشد.

«قهرمان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدپوریا ملک‌آبادی و اجرای ایمان قیاسی، شنبه‌ها، یکشنبه‌ها، سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها بعد از اخبار شبانگاهی از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

پرداختن به بحث ازدواج و فرزندآوری در «قهرمان»

محمدحسین سعادتی تهیه کننده مسابقه «قهرمان» در گفت وگویی که سال گذشته با یکی از رسانه‌ها داشت، در خصوص تفاوت مسابقه قهرمان با نمونه‌های خارجی عنوان کرد: اولویت اصلی ما این بود که خانواده را در برنامه قهرمان پررنگ کنیم؛ چیزی که در برنامه‌های خارجی اصلا مطرح نیست. یعنی در نمونه‌های خارجی به‌جای خانواده، بیشتر روی خود ورزش و فردی بودن آن تمرکز می‌شود. ما خانواده‌های ایرانی را وارد کردیم که در کنار شرکت‌کنندگان حاضرند و انرژی بخش هستند. مسأله دیگر این است که تلاش کردیم از دکور و المان‌های ایرانی ــ ‌اسلامی استفاده کنیم. اصل بحث ما این بود که می‌خواستیم بحث ازدواج، فرزندآوری و تربیت فرزند را در برنامه بگنجانیم. در عین حال وقتی بخواهیم برای مخاطب نوجوان تولید داشته‌باشیم، باید قدری طنز و فانتزی را به برنامه اضافه کنیم. شاید برخی افراد با سن بالاتر بگویند برخی شوخی‌ها خوب نیست اما نوجوان‌های مخاطب برنامه، این کار را دوست دارند و روی‌شان تأثیر می‌گذارد. تلاش کردیم مشکلات اجتماعی و فرهنگی را در برخی محتواهای این‌چنینی قرار دهیم. برآورد ما نشان می‌دهد بیشترین مخاطبان قهرمان، نوجوان‌ها هستند  در صورتی که برنامه ما عامه پسند است و قرار است همه مخاطب آن باشند. می‌کوشیم با نوع برنامه و شوخی به مخاطب عام نزدیک شویم اما قشر اصلی مخاطبان ما نوجوان‌ها هستند. البته افرادی که می‌توانستند در برنامه ما شرکت کنند ۱۶ تا ۶۰ سال بودند. الان هم در میان فینالیست‌های‌مان شرکت‌کنندگانی از سنین ۱۷سال، ۱۹ سال و ۳۰ سال داریم.

سعادتی درخصوص حمایت از برگزیدگان این مسابقه هم بیان کرد: جوان‌ها خیلی ظرفیت‌ها دارند که دیده نمی‌شوند. در واقع جایی ندارند که این توانمندی‌ها را در معرض نمایش قرار دهند. برنامه‌ای مثل قهرمان می‌تواند باعث شود هم ورزش به نمایش گذاشته شود و هم توانمندی‌های شرکت‌کنندگان. افرادی که پودر می‌خورند یا آمپول می‌زنند که بدن زیبایی داشته‌باشند، اصلا نمی‌توانند در برنامه ما موفق شوند در عین حال با وزارت ورزش و فدراسیون‌ها صحبت کردیم که بتوانیم سه تیم اول را به کمپ‌های تیم ملی رشته‌های مرتبط معرفی کنیم. 

قهرمان جهان شو/ آغاز پخش مسابقه «قهرمان» از امشب در شبکه سه

پارتنرسازی در انتخاب مجریان

محمد پیوندی کارگردان مسابقه «قهرمان» نیز در خصوص پلاکاردهایی که در دست برخی تماشاچیان است تا اگر صدای‌شان برای تشویق یک شرکت‌کننده به اندازه کافی بلند نبود، با نوشتن برخی شعارها از او حمایت کنند، گفت: ما در رسانه با مدیومی مواجه هستیم که مخاطبان متفاوتی را در برمی‌گیرد. اگر صرفا بخواهیم به برگزاری مسابقه فکر کنیم، این میدان را به فوتبال می‌بازیم چون جذاب‌تر است. به همین دلیل باید به این فکر کنیم که تمام مخاطبان را داشته‌باشیم و به شکلی آن را ارائه کنیم که براشان جذاب باشد. در عین حال پارتنرسازی در انتخاب مجریان داشتیم تا طراحی متفاوتی برای‌شان انجام دهیم. در همین راستا یک محتوای عمیق و دراماتیک طراحی کردیم و یک بخش هم طنز است تا هر دو مجری آن را جلو ببرند و کارشان تنوع داشته‌باشد. کار سختی است که در یک برنامه تلویزیونی همه را راضی نگه داریم. این بازی‌ها یک سال تست شده تا به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: البته مسأله پلاکاردها چیز تازه‌ای نیست اما تلاش کردیم از تجربیات خودمان در مسابقات ورزشی استفاده کنیم. با توجه به همان اشاره‌ای که در قیاس این مسابقه با استادیوم ورزشی داشتم، باید بگویم قصدمان این بود که این روح حمایتی را از مخاطب نگیریم. تماشاچی‌های قهرمان احساس نمی‌کنند که در یک برنامه تلویزیونی هستند. تماشاچی در این برنامه، همراه مسابقه است و یادش می‌رود که دوربین وجود دارد. در حالی که در برنامه‌های دیگر این طور نیست. تلاش کردیم قواعد مرسوم را برداریم. تماشاچیان برخی پلاکاردها را خودشان می‌آورند و ‌ایده می‌دهند. ما اینجا به نوعی هم برگزارکننده یک لیگ ورزشی هستیم و هم باید حواس‌مان به مدیوم و مخاطبان باشد. این‌که موفق بوده یا نه، یک برآیند است که باید دیگران بگویند. برخی مواقع مردم احساس می‌کنند مجری‌ها کار مجزایی می‌کنند. اما مجریان ما با تیم همراه هستند. همه به هم کمک می‌کنیم و در تمام سال‌هایی که من کار کردم، همراه‌ترین مجری‌ها را از نظر ارائه در این برنامه داشتیم. تجربه کار با یوسف تیموری هم جالب بود. شاید برخی تصور کنند کار با یک بازیگر سخت باشد اما هم یوسف و هم‌ ایمان در حین کار نکاتی را بیان می‌کنند که به ما در پیشبرد کار کمک می‌کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.